past is past. let it stay there. dont bring it up in the future. Allah will forgive you, ask for forgiveness.

About Me

My photo
lia diana baharin.sixteen.jaythree.5amanah.lk.interior designer to be.170cm.menulis sekadar sukasuka.hilangkan kebosanan yang melanda.we dont know how is our future but still, we can do the best for a better future right. dont you?

Friday, December 6, 2013

kesan


pada satu petang, aku duduk bersila dekat lokar,sikat rambut. masa tu rambut rasa gatal lain macam. nak kata tak basuh rambut eyy memang baru je basuh masa mandi petang tu. masa tu aku dah pikir bukanbukan dah. yela. nama pon duduk asrama. sorang ade kutu. memang duk berjangkit la kan. eishh aku dah cuak dah. takut jadi macam dulu. macammacam aku pikir masa tu. aku dok sikat makin lama makin kuat. eyy memang masa tu rasa macam nak cabut je rambut aku ni hah. aku alas dengan kain nak tgk ade tak mana tau jatuh sekor dua kutu. haha. tengok punya tengok takde pon.

aku pon bangun la pegi dekat kawan aku sorang ni yang satu dorm dengan aku.

aku/dia

"weh.kau ade sikat kutu tak?"
"takde! kenapa?!" masa tu dia pandang aku pelik. muka dia macam geli pastu gerak jauh dari aku.
"takde laa. rambut aku gatal dohh."
"eee kau ade kutu ekk?!"

mase tu aku diam. pastu dia terus bla. aku duk kat lokar aku balik. otak aku tah macam ape je masa tu.air mata pulak macam dah nak keluar. mata dah berkaca kaca dah. aduhh ni pahal lak nak nangis ni dohh. masa tu aku tengah pikir kalau la tibatiba je aku ade penyakit berjangkit. kotkot ade tak kawan aku yang boleh lah kata ramai ni datang dekat dengan aku. bg semangat ke apa. haishh. sentap gak masa tu. tahtah sorang pon takdakk.

pelik.

pasal masalah kutu pon aku dah pikir macammacam.

tapi bila pikir balik. ada betulnya jugak. kalau kita ada masalah, ada tak orang/kawan sekeliling kita yg nak tolong kita,bantu kita,ada dekat sisi kita bg nasihat. aku taktau. aku rasa aku akan dapat jawapan bila tibatiba kotkot aku accident. masuk icu ke. baru la dapat tau sapa yang betolbetol ikhlas kawan dengan aku. tu pon tah ade ke tak yang datang jenguk aku. untung sapa yang ada ramai datang jenguk. tapi kesian dekat sapa yang kawan yg dia ingat akan lawat dia lastlast tak jenguk langsung.

tapi tengok jugak. kadangkadang benda yang kita buat dulu/sekarang akan bagi kesan dekat kita masa akan datang. nak bagi contoh, memang banyak dah kot pasal orang yang baik/suka tolong orang/hormat orang. tuptup dia jatuh sakit la kan. kita tengok mesti ramai jenguk dia. bg semangat dekat dia. kalau orang yang kurang ajar/tak hormat orang/suka label orang itu ini. kita tengok, sape je lawat dia. family dia lepastu kawan pulak sapa yg betulbetul ikhlas je tu pon tah terpaksa ke tak.

aku ni kan haihh kisah memula pasal kutu je lepastu lelebih masuk bab accident,masuk icu,mati. haha aku memang cepat sentap pulak tu. suka pikir negatif. aku tau tak elok tapi ade la jugak try pikir positif tapi tah. dah terbiasa mungkin.

*aku dah check. takde kutu pon. korang lek je. wakakakaka

assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment