past is past. let it stay there. dont bring it up in the future. Allah will forgive you, ask for forgiveness.

About Me

My photo
lia diana baharin.sixteen.jaythree.5amanah.lk.interior designer to be.170cm.menulis sekadar sukasuka.hilangkan kebosanan yang melanda.we dont know how is our future but still, we can do the best for a better future right. dont you?

Monday, November 11, 2013

aku penat.

kata kawan,
tapi kau tinggalkan aku sorang.
kata kawan,
tapi kau sakitkan hati aku.
kata kawan,
tapi kau selalu nak menang.
kata kawan,
tapi kau cakap belakang.
kata kawan,
tapi kau tak pernah pikir perasaan aku.
kata kawan,
tapi kau tak ikhlas.
kata kawan,
tapi kau tak pernah jujur.

aku cuba,
cuba ikut flow mood kau,
cuba berubah macam mana yg kau nak,
cuba sabar dengan perangai kau,
cuba rendahkan ego aku,
cuba buat tak kesah kalau kau sakitkan hati aku,
cuba nak serasi dengan kau,
cuba buat kita rapat macam awal kita kenal dulu.

tapi aku penat,
penat nak ikut mood kau.
penat nak tipu diri aku dengan ubah perangai aku,
tu bukan aku tapi asalkan kita still kawan aku sanggup.
penat sabar dgn perangai kau,
aku panas baran kau pon tau tp taknak kau sakit hati,
aku biarkan je kau buat apa.
penat rendahkan ego aku,
aku ego aku tau.
penat nak buat tak kesah dgn apa yang kau dah buat.
penat nak serasikan diri aku dgn kau.
penat nak rapatkan kita macam dulu.

aku tau aku selalu marah kau sebab perangai aku yang pentingkan diri.
aku tau aku selalu sakitkan hati kau.
aku tau kau cepat terasa.
aku tau tapi aku buat jugak.
kadangkadang ada yang aku tegur perangai kau tapi kau ingat aku marah kau sebab mungkin cara aku tak betul.
aku ingat lagi kau cakap kau nak berubah.
kalau kau salah tegur kau.
aku cuba tapi sebab aku tegur tu la kita dah tak rapat langsung.
bukan sikit tapi banyak.
mungkin sebab kau dah taktahan dengan perangai,ego aku

tapi pernah tak sekali pon kau pikir perasaan aku?
pernah tak kau pikir kenapa aku buat macam tu?
pernah tak kau menyesal dah sakitkan hati aku?
pernah tak kau pikir apa kesalahan kau?
pernah tak kau pikir yg kita gaduh tak bertegur semua sebab hal kecik?
pernah tak kau pikir perangai kau tu kadangkadang annoying?
pernah tak kau pikir yg sekarang ni kita tak bertegur sebab kau tak suka aku kawan dengan laki yg kau benci?

cuba kau pikir berapa kali kau mintak maaf dengan aku,aku maafkan kau
kau sendiri tau aku mudah,cepat maafkan orang.
tapi setiap kali lepas aku maafkan kau tu la kau buat balik perangai kau.
aku sabar, taknak kita gaduh macam budakbudak tak bertegur.
tapi bila aku tak tahan, aku luahkan kau marah.

aku tau semua, banyak yg aku salah.
aku mintak maaf,
mintak maaf sangatsangat sampai dapat tebus kesalahan yang aku dah buat.
aku tau sekarang kau dah tak perlukan aku dah.
terima kasih sebab dah buat aku happy sepanjang kita kawan.
maaf sebab tak paham kau.

No comments:

Post a Comment